Jag har aldrig brytt mig om helgdagar och storhelger. Istället för att snoka upp den rätta midsommarfesten och bli hysterisk för man inte hittar rätt par skor till sin svarta nyårsklänning har jag legat på soffan med fjärrkontrollen och sagt "Näe, jag kan inte ha någon fest, jag ska jobba." Den ursäkten fungerar inte längre, av förklarliga skäl.
Kingston äter mig ur huset. Av nån anledning minskar alltid hundmaten med dubbel hastighet när man bara har halva påsen kvar. Jag åkte till affären och fick syn på en stor rödklädd folksamling på parkeringen utanför Coop. Röda flaggor svajade i snålblåsten och det såldes kaffe ur stora termosar och korv. Så det är första maj idag. Vem hade kunnat tro det?
söndag 1 maj 2011
lördag 30 april 2011
Ett
Min granne använder minst en halv flaska tändvätska varje gång han grillar. Och grilla gör han så fort solen visar sig framåt kvällningen, vilket betyder att han försökt gasat ihjäl kvarteret i princip varje dag den senaste veckan. Jag får kravla mig upp ur soffan, knata över vardagsrumsgolven och dra igen balkongdörren någon gång mellan halv fem och sex varje eftermiddag.
Det är oftast då jag tittar på klockan och känner hur livet rinner ifrån mig. Ingenting har hänt, mycket litet har blivit gjort. Jag försöker att inte tänka så. Det blev ingen middag lagad idag heller.
Det är oftast då jag tittar på klockan och känner hur livet rinner ifrån mig. Ingenting har hänt, mycket litet har blivit gjort. Jag försöker att inte tänka så. Det blev ingen middag lagad idag heller.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)