Min granne använder minst en halv flaska tändvätska varje gång han grillar. Och grilla gör han så fort solen visar sig framåt kvällningen, vilket betyder att han försökt gasat ihjäl kvarteret i princip varje dag den senaste veckan. Jag får kravla mig upp ur soffan, knata över vardagsrumsgolven och dra igen balkongdörren någon gång mellan halv fem och sex varje eftermiddag.
Det är oftast då jag tittar på klockan och känner hur livet rinner ifrån mig. Ingenting har hänt, mycket litet har blivit gjort. Jag försöker att inte tänka så. Det blev ingen middag lagad idag heller.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar