Jag har aldrig brytt mig om helgdagar och storhelger. Istället för att snoka upp den rätta midsommarfesten och bli hysterisk för man inte hittar rätt par skor till sin svarta nyårsklänning har jag legat på soffan med fjärrkontrollen och sagt "Näe, jag kan inte ha någon fest, jag ska jobba." Den ursäkten fungerar inte längre, av förklarliga skäl.
Kingston äter mig ur huset. Av nån anledning minskar alltid hundmaten med dubbel hastighet när man bara har halva påsen kvar. Jag åkte till affären och fick syn på en stor rödklädd folksamling på parkeringen utanför Coop. Röda flaggor svajade i snålblåsten och det såldes kaffe ur stora termosar och korv. Så det är första maj idag. Vem hade kunnat tro det?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar